tel
اولین و بزرگترین تولید کننده دسته‌های فلزی تی و جارو در ایران، تولید کننده انواع لوازم نظافتی و الیاف منوفیلامنت

iconبهترین و آسان ترین روش تمیز کردن سقف خانه

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۳

تمیز کردن سقف منزل یکی از سخت ترین قسمت های تمیز کاری خانه است. معمولا سقف کمتر نیاز به تمیزکاری پیدا می کند، مگر آنکه خانه شما همیشه در معرض هوای آزاد و باد و خاک باشد. تمیز کردن سقف با استفاده از انتخاب درست لوازم نظافت همچون همراه داشتن جاروی نرم و تی حوله ای با دسته تی بلندخیلی راحت تر خواهد شد. همراه داشتن دسته تی بلند یا دسته های تلسکوپی که هر اندازه که می خواهید بلند می شوند به شما این امکان را می دهند که به راحتی و بدون خستگی به تمام قسمت های سقف دسترسی لازم را داشته باشید و سقف را به راحتی تمیز کنید. در ادامه این مراحل تمیز کردن سقف خانه را برای شما عزیزان آورده ایم تا با طی کردن این مراحل به بهترین نحو سقف منزل خود را تمیز کنید. 

گردگیری و زدودن گرد و غبار سقف
اولین و مهمترین مرحله در تمیزکاری همیشه گردگیری است، چرا که اگر بدون گردگیری شروع به تمیز کاری نم دار کنید، گند بزرگی به بار خواهید آورد پس لطفا این مرحله را نه جا بگذارید و نه فراموش کنید. با استفاده از جاروی نرم یا یک گردگیر مناسب و یک دسته تی بلند تمام سقف را از گرد و غبار جارو بزنید. هر چه گردگیر شما از بافت نرم تری باشد می تواند گرد و غبار بیشتری را به خود جذب نماید.

تمیز کردن با استفاده از شوینده
مرحله دوم کار استفاده از یک شونده مناسب و تمیز کردن سقف با استفاده از آن است اما دقت کنید که این مرحله را برای سقف های قابل شستشو انجام دهید و اگر سقف شما دارای رنگ پلاستیکی یا گچی است باید روش های مناسب آن را انجام دهید. اگر سقف خانه شما از رنگ های قابل شستشو یا چوب باشد می توانید با استفاده از مواد شوینده استفاده کنید. 

محلول تمیز کننده بسازید
با استفاده از مواد شوینده مناسب مانند کمی مایع ظرفشویی و سرکه سفید و مقداری آب می توانید یک محلول تمیزکننده مناسب استفاده کنید. حالا این مواد را به صورت اسپری کردن استفاده کنید. سقف را به سمت های کوچکتری تقسیم کنید و هر بار یک قسمت را با مواد شوینده تمیز کنید.

استفاده از تی حوله ای برای تمیز کردن
با استفاده از تی حوله ای می توانید بدون خستکی آن قسمت از مواد که روی سقف است را تمیز کرده و سقف را خشک کنید. بعد از آنکه تمام سقف را تمیز کردید، تی حوله ای را بشویید و آب را به خوبی بگیرید و به صورتی که کمی نم دار است، روی همه ی سقف بکشید تا اثری از موادشوینده باقی نماند و همه سقف به خوبی خشک شود.

تمیز کردن لکه های جزئی 
معمولا سقف دارای لکه های زیادی نیست، با این حال سقف آشپزخانه ها ممکن است در بالای گاز و هود کمی چرب باشد. همچنین سقف اطراف شومینه و فن کویل نیز ممکن است دارای دوده شده باشد. شما می توانید لکه های سقف را به طور جداگانه با استفاده از لکه بر پاک کنید.

استفاده از پاک کن برای پاک کردن لکه ها 
لکه های دوده روی سقف اگر خیلی شدید و زیاد نباشد را می توانید با استفاده از یک پاک کن به خوبی پاک کنید. 

محلول جوش شیرین
لکه های بزرگ تر موجود روی سقف را اگر می خواهید از لکه برهای صنعتی استفاده نکنید، می توانید با استفاده از محلول جوش شیرین پاک کنید. دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و دو قاشق غذاخوری آب را با هم مخلوط نمایید تا به صورت خمیری در بیاید. خمیر به دست آمده را روی لکه بکشید و اجازه دهید چند دقیقه ای روی آن باقی بماند  سپس با استفاده از یک دستمال خشک، خمیر را با حرکت های دایره ای پاک کنید.


ترفند استفاده از لوازم رویال پلاس

شما در زمان تمیز کردن سقف خانه اگر بخواهید از چهارپایه استفاده کنید، مجبور خواهید بود که برای چندین و چند بار بالا پایین کنید. پیشنهاد رویال پلاس برای شما حتی اگر سقف خانه تان خیلی بلند باشد، استفاده از دسته تی های تلسکوپی و دسته بلند رویال است که می توانید، روی زمین بایستید و بدون خطر و خستگی ناشی از چهارپایه با یک تی حوله ای به تمام سقف دسترسی داشته باشید. شما می توانید این دسته ها را به انواع گردگیر ها و تی ها وصل کنید و سقف خانه تان را بدون زحمت تمیز کنید. 
 
همراه با گارانتی معتبر
برای مشتریان ساکن تهران
تا ۷روز پس از دریافت
تماس
loading