tel
اولین و بزرگترین تولید کننده دسته‌های فلزی تی و جارو در ایران، تولید کننده انواع لوازم نظافتی و الیاف منوفیلامنت

iconچگونه خرده شیشه های شکسته را تمیز کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۲۶

چگونه خرده شیشه های شکسته را تمیز کنیم؟
شکستن وسایل شیشه ایی امری اجتناب ناپذیر است و شما نیز هر چقدر هم که بخواهید جانب احتیاط را رعایت کنید، ممکن است در اثر یک حواس پرتی، سرما و گرمای آن وسیله و یا اتفاق ناگهانی این امر ایجاد شود. در این متن ما قصد داریم مراحل ایمن برای جمع کردن خرده شیشه های شکسته را توضیح دهیم تا در صورت مواجه با این امر بتوانید با خونسردی و بدون آسیب زدن به خودتان، خرده ها را جمع کنید. 
                                                   
مراحل تمیز کردن خرده شیشه ها
اگر می خواهید بعد از تمیز کردن شیشه ها و در چند روز آینده، خرده های باقی مانده از آن پای شما یا خانواده را نوازش نکند، پیشنهاد می کنیم با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. 
مراقب خودتان باشید
ابتدا قبل از شروع کردن به جمع کردن خرده شیشه ها، سعی کنید محتاط عمل کنید و اگر پای شما برهنه است، یک کفش یا دمپایی پا کنید. دستکش پلاستیکی ضخیم مانند دستکش های آشپزخانه می تواند برای دست زدن به شیشه های شکسته بهتر باشد. 

جارو خاک انداز ایستاده رویال پلاس
برداشتن تکه های بزرگ شیشه
در مرحله بعد تکه های بزرگ شیشه را با احتیاط بردارید. پرتاب شیشه وسعت زیادی دارد، پس حتما تمام گوشه کنارهای خانه را بگردید. برای جمع کردن شیشه ها بهتر است به جای استفاده از کیسه های پلاستیکی از کیسه های کاغذی استفاده کنید. کیسه های کاغذی در مقابل شیشه ها مقاوم تر هستند و به راحتی سوراخ نمی شود. برای جمع کردن تکه های بزرگ از روی سرامیک ی توانید از جاروخاک انداز ایستاده نیز استفاده کنید. 
                                         
همه جا را جاروبرقی بکشید
همان طور که گفتیم شیشه معمولا در زمان شکستن راحت به همه اطراف خانه پرتاب می شود. پس بهتر است دایره وسیعی از اطراف محل شکستن وسیله را جاروبرقی بکشید. ترجیحا می توانید از پاکت های یک بار مصرف برای جاروبرقی استفاده کنید، تا بتوانید آن را سریعا دور بیاندازید. 
روش های خانگی برای اطمینان از جمع شدن خرده شیشه ها  
برخی خرده های شیشه ممکن از در اطراف باقی مانده باشد. می توانید برای اطمینان با استفاده از یک دستمال حوله ای مرطوب شیشه ها را جمع کنید. دستمال را مقداری روی کف فشار دهید تا تکه های باقی مانده به دستمال بچسبد.

                                              
در برخی از مقالات غیر ایرانی اشاره شده است که همچنین می توان یک تکه نان استفاده کرد. نان دارای درزهای زیادی است که با کشیدن روی زمین، شیشه ها به آن می چسبد. البته در فرهنگ ما ایرانی ها نان مقدس است و مگر در موارد ضروری دور انداخته نمی شود، بنابراین تنها در صورت ضرورت می توانید از این روش نیز استفاده کنید ولی اطمینان پیدا کنید که آن تکه نان را دور بیاندازید. 
 
استفاده از یک تی مناسب
شما می توانید در آخر نیز از یک تی مناسب برای تمیز کردن کف خانه مانند تی ماکارونی یا تی حوله ای استفاده کنید و مطمئن شوید که آن قسمت از منزل به خوبی تمیز شده است. تی را حتما بعد از تمیز کردن این قسمت از منزل تمیز بشویید تا در آن نیز هیچ خرده شیشه ای باقی نماند. 

تمیز کردن خرده شیشه از روی فرش
نکته مهمی که در تمیز کردن شیشه روی فرش وجود دارد این است که فرش جلوی پرتاب شدن وسیع شیشه را می گیرد و بنابراین شما می توانید فاصله کمتر را جارو بزنید. با استفاده از لوله جارو برقی می توان تمامی خرده های شیشه ای که به لا به لای پرز فرش رفته است را با قدرت مکندگی خارج کرد. جاروبرقی به وسیله بادی که ایجاد می کند پرز های موکت و فرش را باز کرده و شیشه ها را جمع می کند. بعد از آن می توانید با استفاده از چسب های نواری با پهنای بالا، خرده های مانده را تمیز کرد. چسب را محکم روی قسمتی که شیشه ریخته است بچسبانید  و سپس بردارید. به این صورت خرده های ریز شیشه، روی چسب باقی می ماند. چسب را تا کرده و به سطل آشغال بیاندازید. 
سخن آخر
اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، برای تمیز کردن خرده شیشه روی سرامیک و فرش، حتما خودتان نیز با احتیاط عمل می کنید اما ما در این متن تلاش کردیم مراحل را به ترتیب برای شما توضیح دهیم و بهترین روش را برای این کار به شما پیشنهاد کنیم و امیدارو باشیم که شما با خواندن این مطلب هنگام انجام این کار به خودتان آسیب نزنید. در صورت تمایل به خرید تی مناسب برای تمیز کردن سرامیک های خانه خود به بهترین نحو هستید نیز می توانید به محصولات رویال پلاس اعتماد کنید. 


 
همراه با گارانتی معتبر
برای مشتریان ساکن تهران
تا ۷روز پس از دریافت
تماس
loading