tel
اولین و بزرگترین تولید کننده دسته‌های فلزی تی و جارو در ایران، تولید کننده انواع لوازم نظافتی و الیاف منوفیلامنت

iconبه دسته جارویتان اهمیت بدهید!

تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۷/۲۸

شاید هنگام نظافت به وسایلی که برای این کار آماده می‌کنید، دقت کرده باشید. بی‌شک در میان آن‌ها چند نوع جارو از جمله جاروی دسته بلند، ست جارو و خاک انداز، زمین‌شوی و گاها جاروی استخر به چشم می‌خورد.

اگر نگاهی گذرا به این وسیله بیندازید، متوجه تفاوت دسته جاروها خواهید شد که گاه چوبی، پلاستیکی و اغلب فلزی می‌باشند. شاید این مسئله از دید شما تفاوت چشمگیری در دسته جاروها ایجاد نکند و پیش پا افتاده به نظر برسد، اما ممکن است پس از آشنایی با ویژگی‌های آن‌ها دیدگاهتان عوض شود. پس به دسته جارویتان اهمیت بدهید و با آگاهی کامل انتخاب کنید که کدام نوع دسته بهتر است؟ کدام دسته عمر طولانی‌تری دارد؟ کدام یک تحلیل‌ناپذیر است؟ مقاومت کدام بیشتر است و کدام دسته دوستدار طبیعت است؟!

چوب، سنتی‌ترین نوع دسته جارو

چوب یکی از قدیمی‌ترین موادی است که در دسترس بشر به خصوص در نواحی جنگلی، قرار دارد. از نظر گیاه‌شناسی به بخش جامد و سخت زیر پوست ساقه درخت که به شکل آوندی وجود دارد، چوب گفته می‌شود. چه بسا ادامه زندگی برای انسان‌های اولیه آن هم در دنیای خاکی خالی از امکانات سال‌های دور، مدیون وجود ماده‌ای زندگی بخش به نام چوب است.  بی گمان بدون وجود این ماده، بشر هرگز به سطح پیشرفت و رفاه کنونی نمی‌رسید. اکنون نیز با وجود تمام پیشرفت‌هایی که در دنیای مدرن امروز اتفاق افتاده، ضرورت وجود چوب غیر قابل انکار می‌باشد.

در گذشته چوب ماده‌ای حیاتی برای ساخت ابزارهای اولیه زندگی و مایه اتکای بشر برای پیشرفت به سوی زندگی نوین بود. با ظهور انقلاب صنعتی، بخشی از موارد استفاده چوب با تلاش بی‌حد و مرز صنعتگران در بین انسان‌ها باقی ماند ولی بخش عمده و غیر قابل پیش‌بینی این منبع طبیعی تجزیه‌پذیر با مواد دیگر جایگزین گردید. گرچه این مواد خواصی متفاوت از چوب داشتند اما انسان‌ها به ناچار مجبور به پذیرش آن‌ها به جای چوب بودند.  هرچند خواص فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی چوب آن را به ماده‌های بی‌بدیل تبدیل کرده است و تاکنون نیز هیچ ماده‌ی طبیعی دیگری در طبیعت با ویژگی‌هایی شبیه ویژگی‌های چوب پیدا نشده است که ضمن آن که برگرفته از طبیعت باشد، تجدیدپذیر و قابل بازیافت نیز باشد.

چوب بافتی محکم دارد اما با استفاده از وسایل مخصوص به سادگی بریده می‌شود. مقاومت نسبتا بالایی دارد و سبک است. خاصیت عایق بودن در برابر حرارت و الکتریسیته، طبیعی بودن، تجدیدپذیر بودن، بی‌ضرر بودن برای سلامتی انسان و قابلیت بازیافت از جمله ویژگی‌های مثبت چوب می‌باشد. ویژگی‌های ذکر شده باعث شده از دیرباز تاکنون در طراحی دسته جارو از چوب استفاده کنند و به این ترتیب جاروهای دسته چوبی وارد بازار شدند و استفاده از آنان در بین مردم رواج پیدا کرد. اما با گذشت زمان، انسان‌ها دریافتند که این دسته جارو محبوب در برابر برخی حشرات و رطوبت مقاوم نیست، به مرور زمان می‌پوسد و امکان اشتعال آن وجود دارد. ضمن این که این دسته جارو حین کارهای نظافتی دچار شکستگی شده و بزرگترین ایراد آن نابودی طبیعت برای فراهم کردن مواد اولیه‌اش می‌باشد. سازندگان این نوع دسته، بدون آن که مایل باشند به نابودی طبیعت پرداخته بودند و به زودی نیز متوجه اشتباه جبران ناپذیرشان شدند. پس باید به دنبال جایگزینی مناسب برای چوب در تولید دسته جارو می‌گشتند.

پلاستیک، جایگزینی غیر طبیعی برای چوب

پس از کنار گذاشتن چوب از عرصه تولید دسته جارو، تولیدکنندگان این محصولات به استفاده از پلاستیک روی آوردند.

به دستهای از مواد مصنوعی  یا نیمه مصنوعی که در اثر فرآیند بسپارش تولید می‌شوند، پلاستیک گفته می‌شود. پلاستیک‌ها دسته‌ای از پلیمرهای افزایشی و تراکمی هستند. این مواد به صورت طبیعی یافت نمی‌شوند و به دلیل انعطافشان می‌توان تحت فرآیندهای حرارتی و مکانیکی آن‌ها را به سادگی شکل داد و به اشکال پیچیده و گوناگون قالب ریزی نمود. برخی دیگر از پلاستیک‌ها سفت و محکمند، بعضی در اثر گرما ذوب میشوند و بعضی دیگر حرارت هیچگونه تاثیری بر بافتشان ندارد. بررسی و مطالعه ساختار مولکولی پلیمرهای عالی می‌تواند بسیاری از این تفاوت‌ها در خواص و رفتار پلاستیک‌ها را توضیح دهد. این مواد همچنین در برابر رطوبت و فرسودگی مقاومند. پس از مشاهده این ویژگی‌ها از پلاستیک، تصمیم بر آن شد تا در ساخت دسته جارو، به جای چوب از پلاستیک استفاده شود. بدین ترتیب دسته جاروهایی از جنس پلاستیک روانه بازار شدند و اینگونه شد که درختان نیز تا حدودی از نابودی مصون ماندند و تولیدکنندگان این محصولات به سهم خود، حیاتی دوباره به طبیعت بخشیدند.

دسته جاروی پلاستیکی در برابر ضربه‌های محکم استحکام داشته و به دلیل وزن کمش در میان خریداران وسایل نظافتی، جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد. این دسته جارو همچنین عایق الکتریسیته می‌باشد، بنابراین برای نظافت مکان‌های خاص پرکاربرد است. از دیگر ویژگی‌های این دسته جاروها، مقاومتشان در برابر تحلیل و پوسیدگی می‌باشد. حضور جاروهای دسته پلاستیکی در بازار مورد استقبال فراوان خریداران قرار گرفته بود، که این‌بار جایگزینی بی‌رقیب و تحلیل ناپذیر وارد بازار شد تا کم کم جاروهای دسته پلاستیکی نیز از عرصه به در شوند و دسته‌های فلزی به خودنمایی بپردازند.

دسته فلزی، ماندگار و تحلیل‌ناپذیر

آیا تاکنون به عناصر موجود در جدول مندلیف نگاه کرده‌اید؟! فلزها، نافلزها و شبه فلزهای موجود در این جدول هر ذهنی را به تفکر وا میدارد که فلز چیست؟ نافلز کدام است؟ شبه فلز چه ویژگی‌هایی دارد؟ و سوالاتی از این قبیل که شاید برای شما هم پیش آمده باشد.

فلزهای موجود در این جدول قرنهاست که توجه بشر را به خود جلب کرده‌اند. در گذشته مردم با به کارگیری فلزات، موفق به ساخت ابزارهایی با قابلیت استفاده در جنگ شدند. اما با گذشت زمان و پیشرفت‌های چشمگیر انسان، استفاده از فلزات به طور گسترده‌ای افزایش یافت.

فلزات دسته خاصی از مواد هستند که محکمند و جلا دارند. این مواد هدایت الکتریکی و حرارتی زیادی دارند و از مهم‌ترین ویژگی‌های آنان می‌توان به چکش‌خواری آن‌ها که موجب شکل پذیریشان گردیده است، اشاره کرد.

قابلیت و ویژگی‌های فلز باعث شد تا از آن‌ها در ساخت دسته جارو استفاده شود. دسته جاروهایی که از جنس فلز هستند، به دلیل ماندگاری طولانی مدت، استحکام زیاد و مقاومت بی‌نظیرشان در برابر تحلیل و پوسیدگی، به محبوب‌ترین نوع دسته جارو در میان مصرف‌کنندگان تبدیل شدند.

از جمله بهترین و با کیفیت‌ترین دسته جاروهای فلزی، می‌توان به دسته جاروی فلزی رویال اشاره نمود. کادر مجرب و متعهد گروه رویال ضمن بهره‌گیری از مواد اولیه با کیفیت و طراحی زیبای مهندسین، اقدام به تولید انواع ابزارهای نظافتی از جمله دسته جارو فلزی رویال پلاس نموده است.

گروه صنعتی رویال پلاس فعال در زمینه‌ی تولید محصولات نظافتی از جمله دسته فلزی جارو، انواع برس و جارو از سال ۱۳۹۲ مشغول به ارائه خدمت به مصرف کنندگان عزیز می‌باشد. این گروه با بهره‌گیری از کادری مجرب، مدیریتی وظیفه‌شناس، مهندسینی متعهد و طراحانی خلاق ضمن استفاده از بهترین مواد اولیه و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها، طبق استانداردهای جهانی آمریکا، اروپا، آسیای میانه  و شرقی به تولید جدیدترین وسایل نظافتی می‌پردازد. این گروه هدف اصلی فعالیت خود را بر مبنای رضایت مصرف‌کنندگان و کیفیت محصولات قرار داده و خواستار بهترین‌ها در این زمینه برای مشتریان خود می‌باشد و با تمام قوا می‌کوشد تا برترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. از جمله محصولات تولیدی گروه رویال دسته فلزی جارو با طول ۶۰ سانتی متر تا ۱۵۰ سانتیمتر با تنوع فوق‌العاده در رنگ، در ده رنگ زیبا و جذاب می‌باشد. محصولات این گروه بی‌نظیر، با کیفیت و برترند چرا که رضایت مشتری اولویت بی‌چون و چرای آن‌هاست و جایگاه مصرف‌کننده، نیاز او و اعتماد او را برتر از هرگونه سود مالی می‌بینند.

همراه با گارانتی معتبر
برای مشتریان ساکن تهران
تا ۷روز پس از دریافت
تماس
loading