tel
اولین و بزرگترین تولید کننده دسته‌های فلزی تی و جارو در ایران، تولید کننده انواع لوازم نظافتی و الیاف منوفیلامنت

icon7 روش تمیز کردن دیوارهای آجری و آجر نما

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
دیوارهای آجری و کاشی و سرامیک های آجر نما یکی از محبوب ترین نماهای ساختمانی هستند. طرح آجر می تواند هم به عنوان طرح سنتی و هم به عنوان یک نماد مدرن استفاده شود. آجرنماها با رنگ های آجرهای سنتی در این میان بیشترین استفاده را به خود اختصاص داده است. شاید شما نیز در زمان تمیز کردن این نوع دیوارها به مشکل برخورده اید. ممکن است نتوانید لکه ها یا مواد باقی مانده روی آن از جمله گچ یا سیمان را پاک کنید. اجر نمای ساختمان نیز به دلیل سختی دسترسی به آن از جمله معضلات افراد برای تمیز کردن است.
 
اگر به دنبال بهترین روش ها برای تمیز کردن دیوارهای آجری و آجر نما هستید می توانید، با ما در این متن همراه باشید. ما به شما روش های راحت و بسیار خوبی را معرفی می کنیم تا بعد از تمام شدن کار با خود بگویید چه خوب که مطالب این سایت را مطالعه کردم.

شستشو دیوار آجری با آب
یکی از ساده ترین روش ها برای تمیز کردن دیوارهای آجری و آجر نماهایی که تنها گرد و خاک روی آن ها نشسته است می توان به تمیز کردن با آب اشاره کرد. شما می توانید اگر مایلید کمی پودر لباسشویی دستی یا محلول سرکه نیز استفاده کنید. اما قطعا بهترین روش آب خالی برای تمیز کردن است. چرا که پودر لباسشویی و مواد اسیدی دیگر هم برای آجر و هم کاشی و سرامیک و سنگ طرح آجر می تواند باعث ایجاد زبری بر روی این سطوح شود. شما  بعد از گذشت مدت زمان اندکی خواهید دید که این دیوارها خشن تر شده و دیگر زیبایی گذشته را ندارند.

استفاده از سند بلاست
استفاده از آب به تنهایی البته خالی از عیب نیست، به این دلیل که آب تنها می تواند لایه سطحی را تمیز کنید و آجر به خوبی پاکسازی نمی شود. بنابراین اگر زمان زیادی از تمیز کردن آجرهای خانه تان می گذرد پیشنهاد می کنیم علاوه بر آب از روش سند بلاست استفاده کنید. سند بلاست روشی است که در آن دانه های ریز شن های زبر با استفاه از فشار زیاد هوا و آب روی سطح پاشیده می شود. این مواد به دلیل وجود آب روی سطح باقی نمی ماند و همچنین می تواند آجر را به خوبی تمیز کنید. در حقیقت این شن ها حکم سیم ظرفشویی را برای دیوار شما خواهد داشت. 

استفاده از کلر
اگر روی دیوارهای شما کپک و جلبک وجود دارد، بهترین راه حل استفاده از کلر است. به اندازه مساوی مایع سفید کننده را با آب مخلوط کنید. این کار باعث می شود که هم دیوارهای شما ضدعفونی شود و هم وایتکس روی آجرها اثر منفی نگذارد. برای پاشیدن این محلول روی دیوار بهتر است از سمپاش های باغبانی استفاده کنید تا به صورت یکنواخت روی تمام آجر ها پاشیده شود. بهتر است بلافاصله بعد از پاشش این محلول روی سطح شروع به آب کشی آن نمایید. این کار را حتما قبلا از خشک شدن محلول روی سطح انجا دهید تا آجر های شما چرک مُرد نگردند. 
 
تمیز کردن آجرنما با ماسه سنگ
اگر روی آجرها لایه ای از آلودگی نشسته باشد یا روی آن ها موادی مانند گچ و سیمان یا رنگ باقی مانده باشد برای لایه برداری آجرها بدون اینکه ظاهربدی بگیرند می توان از ماسه سنگ استفاده نمود. ماسه سنگ ها به راحتی سطح آجر را لایه برداری می کنند. 

تمیز کردن دیوار آجری با واترجت
واتر جت می تواند آب را با فشار زیاد به آجرها بپاشد و این موضوع باعث تمیز شدن سریع آجر ها گردد. البته در صورت ترکیب آب با سیلیس در این روش می توان آجر ها را تمیز تر کرد که در حقیقت این همان روش سند بلاست نیز به شمار می آید. 

محلول شستشوی آجر نما
آجرنماها جنس مشابه آجر ندارند و اغلب از نوع سنگ یا کاشی و سرامیک هستند، از این رو تمیز کردن آن ها کار ساده تری است. شما می توانید برای تمیز کردن این نوع دیوارها از محلول مخصوص شستشوی آن ها که در بازار نیز وجود دارند و با استفاده از یک تی مناسب دیوار را تمیز نمایید. همچنین می توان آجر نما را با بخار آب یا محلول سفید کننده نیز تمیز کرد. 

شستن آجرنما با جوهرنمک
برای رفع شوره آجر و همچینن تمیز کردن آجر نماها می توان به محلول جوهر نمک روی آورد. البته این محلول اسیدی است و ممکن است آجر و آجر نماها را کمی خراب کند. ولی در صورت اجبار شما برای رفع شوره دیوار باید از این وش استفاده کنید. برای جلوگیری از اثر منفی و تخریب ظاهر آجر و آجرنما به صورت محلول را آب شستشو دهید. 

چگونه شوره آجرنما را تمیز کنیم؟
همان طور که اشاره کردیم یکی از بهترین مواد برای رفع شوره آجر استفاده از جوهر نمک است. اسید فسفریک نیز یکی زا بهترین مواد برای رفع شوره آجر است. جوهر نمک را می توانید با نسبت 1 به 12 با آب مخلوط نمایید. اسید فسفریک ، کمتر اسیدی است و می توانید آن را به نسبت 1 به 9 با آب مخلوط کنید و با استفاده از سمپاش آن را به دیوار بپاشید. سپس بلافاصله آن را با آب بشویید. 

پاک کردن سیمان روی آجر
پاک کردن سیمان روی آجر یکی از سخت ترین تمیز کاری ها است. به همین دلیل ما برای شما یک پیشنهاد داریم و آن هم پیشگیری است. امروزه ابزارهایی وجود دارد که از ریزش دوغاب و سیمان روی آجر جلوگیری می کند و شما می توانید در زمان نصب از آن ها استفاده نمایید. با این وجود اگر سیمان روی دیوار باقی ماند با استفاده از ماسه سنگ، واترجت یا روش سند بلاست می توانید سیمان را پاک کنید. همیچنین امروزه محلول های مخصوصی برای پاک کردن آجر و جر نما وجود دارد که می تواند به سرعت سیمان را پاک کند. فقط دقت کنید به سرعت بعد از انجام هر یک از روش ها با آب بشویی تا آجر شوره نزند. 

پاک کردن اسپری رنگی از دیوار آجری
اسپری رنگ چسبندگی بسیار بالایی به دیوار دارد و پاک کردن آن روی دیوارهای آجری کمی خرابی به جا می گذارد. بنابراین شما نمی توانید آجرها را به عالت اول برگردانید. تنها کاری که می توانید بکیند این است که ابتدا قسمت هایی که رنگ نازک تری دارد را با دست بکنید و سپس به سرغ قسمت های ضخیم رفته و تلاش کنید آن ها را با استفاده از ماسه سنگ نازک تر نمایید. 
 
سخن پایانی
به طور کلی برای تمیز کردن آجر و جلوگیری از شوره زدن می توانید آن ها را با آب خالی یا با استفاده از مایع سفید کننده و یا محلول های مخصوص تمیز نمایید. شما می توانید بعد از شستشو نیز آجر ها را با استفاده از تی مناسب آن را خشک نمایید. برای پاک کردن شوره از دیوار آجری بهترین راه حل جوهر نمک و اسید فسفریک است. اگر می خواهید روش استفاده از این مواد را بدانید متن بالا را به طور کامل مطالعه فرمایید. 
 
همراه با گارانتی معتبر
برای مشتریان ساکن تهران
تا ۷روز پس از دریافت
تماس
loading