tel
اولین و بزرگترین تولید کننده دسته‌های فلزی تی و جارو در ایران، تولید کننده انواع لوازم نظافتی و الیاف منوفیلامنت

iconبهترین روش ضدعفونی کردن موبایل

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
یکی از متداول ترین اشتباهاتی که دیگران برای تمیز کردن گوشی موبایل خود انجام می دهند، اسپری کردن و پاشیدن مستقیم الکل به آن است. از آنجا که موبایل از جمله وسایل ظریف و حساس برقی است که همیشه در تماس با امواج رادیویی و تشعشعات مختلف است، باید در تمیز کردن آن دقت کرد. 
 بعد از آمدن کرونا به جهان و بالا رفتن حساسیت مردم درباره تمیزی، تمیز کردن موبایل نیز اهمیت دو چندانی پیدا کرد. کارشناسان و متخصصان میکروب شناسی تاکید زیادی بر تمیز کردن موبایل دارند، چرا که لوازم و وسایلی که همیشه در دست ما هستند در معرض مستقیم آلوده شدن قرار دارند. مویابل از جمله وسایلی است که در صورت ضدعفونی نشدن و تمیز نکردن آن، محلو مناسبی برای جمه شدن انواع میکروب ها است. این موضوع در مورد دستان ما نیز صدق می کند و معمولا پزشکان و متخصصان پیشنهاد می کنند که هر چند ساعت یک بار دستان خود را به خوبی با آب و صابون بشویید. 

روش صحیح تمیز کردن موبایل

برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن موبایل باید روش صحیحی را دنبال کنید که علاوه بر اینکه موبایل به خوبی تمیز و ضدعفونی شود، مشکلی برای گوشی پیش نیاید. 
برای تمیز کردن موبایل یک پارچه نرم مانند پارچه های میکروفایبر استفاده کنید. مقدار کمی الکل 70درصد که مناسب ضدعفونی کردن لوازم و دستان است را روی پارچه اسپری کنید. پارچه باید کمی نمدار شود. حالا از با آن پارچه قسمت مختلف گوشی را به خوبی تمیز کنید. با قسمت خیس دستمال ابتدا پشت گوشی را به خوبی تمیز کنید. ابتدا از پشت گوشی شروع می کنیم تا صفحه نمایش، زیاد خیس نشود. 

بعد از تمیز کردن هر دو طرف به سراغ تمیز کردن دکمه¬های موبایل در صورت داشتن می رویم. سعی کنید تمیز کردن موبایل با دستمال خیس و الکی را 20 ثانیه ادامه دهید تا همه میکروب ها از بین برود. حال از یک دستمال میکروفایبر خشک برای خشک کردن گوشی استفاده کنید. البته الکل معمولا خیلی سریع در هوا می پرد، با این وجود اگر دستمالتان خیلی خیس بود و گوشی خیس شده است بهتر است آن را بلافاصله خشک کنید. 

هرگز موبایل خود را اینگونه تمیز نکنید
برای تمیز کردن موبایل باید یک سری نکات مهم را رعایت نمود تا در حین تمیز کردن، به گوشی خود آسیبی وارد نکنید. برخی از مهمترین تکاتی که باید در حین تمیز کردن موبایل به آن ها توجه نمود عبارتند از:

مستقیما روی موبایل، آب و الکل را اسپری نکنید
از آنجا که ممکن است آب و الکل با اسپری کردن مستقیم وارد قسمت اسپیکرها، شارژ و هنسفری و حتی به قسمت های داخلی پورت گوشی وارد شد، بهتر است از اسپری کردن مستقیم آب و الکل روی موبایل خودداری کنید. البته امروزه موبایل ها را تا حدودی در مقابل آّب و الکل عایق می کنند، اما باز هم مراقب باشید، چرا که پیشگیری بهتر از درمان است. 
 
موبایل خود را با پارچه زبر تمیز نکنید
صفحه نمایش گوشی در مقابل ضربه و خش خوردگی بسیار حساس است و کوچکترین زبری در دستمال شما می تواند روی صفحه نمایش موبایل خش بیاندازد. به همین دلیل هم هست که توصیه می شود به محض خرید موبایل، از محافظ صفحه روی آن استفاده کنید. دستمال های مخصوص تمیز کردن شیشه عینک و LCD مانند دستمال میکروفایبر بهترین گزینه هستند.

زمانی که گوشی داغ است آن را ضدعفونی نکنید

زمانی که مدت طولانی در حال بازی با موبایل بوده اید، یا موبایل برای مدت زمانی روی هولدر قرار داشته اشت، یا در حال شارژ شدن بوده، ممکن است کمی داغ شده باشد. در این مواقع از تمیز کردن موبایل خود داری کنید. اجازه دهد موبایل سرد شود و سپس اقدام به تمیز کردن آن کنید.

سخن نهایی
در نهایت باید تاکید کنیم لوازمی مانند موبایل که همیشه در دست ما قرار دارد و دائما در محل های مختلفی آن را قرار می دهیم، هر چقدر هم در ضدعفونی شوند، باز هم در معرض مستقیم آلوده شدن قرار دارند. از این رو تلاش کنید در زمان استفاده کردن خیلی آن را به صورت خود نچسبانید. همچنین مراقب کودکان خردسال و نوزاد خود باشید. کودکان و نوزادان علاقه دارند که هر چیزی را در دهن خود بگذارند. حتما موبایل خود را هر چند روز یک بار ضدعفونی کنید و آن را در دستری کودکان قرار ندهید. 
 
همراه با گارانتی معتبر
برای مشتریان ساکن تهران
تا ۷روز پس از دریافت
تماس
loading