tel
اولین و بزرگترین تولید کننده دسته‌های فلزی تی و جارو در ایران، تولید کننده انواع لوازم نظافتی و الیاف منوفیلامنت

iconپاک کردن لکه های چربی از روی دیوار آشپزخانه

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
لکه های روغن و چربی معمولا در اطرف گاز و پشت گاز پدیدار می شود و ظاهر بسیار زشتی به دیوارهای آشپزخانه می دهد. این لکه ها حاصل سرخ کردن و آشپزی کردن است که به مرور زمان روی دیوارهای اطراف گاز پاشیده شده و حالا خشک شده اند. برای پاک کردن لکه های روغن روش های مختلفی وجود دارد و از محلول های متنوعی نیز استفاده می شود. گاهی برخی افراد برای پاک کردن این لکه ها اقدام به استفاده از سیم ظرفشویی و یا وسیله ای تیز می کنند که ممکن است باعث خراشیده شدن کاشی یا پوشش دیوار آشپزخانه گردد. برای آشنایی با مرحل تمیز کردن لکه های چربی و روغن روی دیوار آشپزخاه با ما همراه باشید. 

لکه ها را بلافاصله پاک کنید
برای راحت شدن از شر لکه های چربی و روغن روی دیوار و حتی لکه های ایجاد شده به دلیل پاشیدن آب روی دیوار آشپزخانه، لکه ها را بلافاصله پاک کنید. لکه ها به طور کلی بعد از باقی ماندن روی کاشی یا هر وسیله دیگری، سخت می شوند و پاک کردن آن ها کار سختی خواهد شد. مخصوصا لکه های روغن و چربی که بعد از باقی ماند روی هر وسیله ای، بسیار خشک شده و روی وسایل می چسبد و پاک کردن آن نیاز به زحمت زیادی خواهد داشت. 
این بار برای پاک کردن لکه های روغن و چربی از ترفندهایی که در این مقاله آوردیم استفاده کنید، اما برای دفعات بعدی اجازه ندهید لکه های روغن و چربی روی وسایل باقی بماند و از همان ابتدای کار آن ها را پاک کنید. 

مراحل تمیز کردن لکه های چربی روی دیوار 

برای پاک کردن لکه های چربی روی دیوار به طور کلی بهتر است مراحل زیر را دنایل کنید. 

پیدا کردن مسیر پاش روغن
ابتدا مسیر پاشیده شدن روغن را پیدا کنید. پیدا کردن این مسیر به راحت تر پاک شدن لکه ها بیشتر کمک می کند. لکه های نزدیک تر معمولا سخت تر است. پاک کردن در مسیر پاشش لکه های چربی از خراش افتادن و باقی ماندن لکه های روی دیوار جلوگیری می کند. 

استفاده از آب گرم و یک پارچه نرم
ابتدا با یک پارچه نرم که با آب گرم آن را خیس کرده اید، لکه ها را پاک کنید. دقت کنید استفاده از آب گرم برای لکه هایی است که به تازگی روی دیوار مانده است و برای لکه های قدیمی تر باید از محلول مناسب استفاده کنید که ما در این مقاله محلول های مختلفی را معرفی کرده ایم. حتما برای پاک کردن لکه های روی دیوار از پارچه و اسفنج های نرم استفاده کنید. استفاده از پارچه و وسایل زبرتر می تواند روی سطح دیوار خراش ایجاد کند که در آینده محل مناسبی برای تجمع انواع میکروب ها و لکه ها خواهد بود. 
استفاه از یک پارچه خشک
بعد از پاک کردن لکه ها با استفاده از محلول و دستمال مرطوب با آب گرم، حالا نوبت خشک کردن دیوار می رسد. حتما دیوار را بلافاصله بعد از پاک کردن خشک کنید تا متوجه رد لکه های روغن روی دیوارها بشوید. همچنین در صورتی که پشت اجاق گاز شمتا فلزی است برای جلوگیری از خراب شدن فلزات حتما باید آن ها را خشک کنید، چرا که فلزات در معرض آب ممکن است زنگ بزنند و از عمر مفید آن ها کاسته شود.
مواد و محلول برای پاک کردن لکه های چربی
برای پاک کردن لکه های چربی و روغن از روی دیوار باید از محلول های مناسب استفاده کرد. برخی مواد و محلول های خانگی و همچنین صنعتی برای از بین بردن لکه های چربی مناسب هستند. در ادامه برخی از مهمترین ترفندها و راهکارهای پاک کردن لکه های چربی و روغن را از روی دیوار آشپزخانه معرفی می کنیم پس با ما همراه باشید. 

استفاده از جوش شیرین و آب گرم
یکی از بهترین مواد برای پاک کردن لکه های روغن روی دیوار استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین قدرت پاک کنندگی بالایی دارد و احتمالا شما نیز مشاهده کرده اید که از آن برای پاک کردن انواع لکه ها استفاده می شود. همراهی آن با آب گرم و درست کردن یک خمیر پاک کننده بسیار کمک کننده است. البته همراهی جوش شیرین و سرکه سفید نیز می تواند به ما خمیر پاک کننده بسیار قوی ارائه دهد که از آن برای پاک کردن لکه های چربی قدیمی و بسیار سرسخت و حتی رغن سوخته نیز استفاده می شود. 
 
استفاده از محلول سرکه و آب 
سرکه و علی الخصوص از نوع سفید آن در پاک کردن انواع لکه ها و لکه های روغن و چربی بسیار موثر است. استفاده از سرکه سفید به تنهایی می تواند چربی ها را از بین ببرد، شما می توانید کمی از سرکه سفید را با آب مخلوط کرده و درون یک آب پاش قرار دهید و سپس روی لکه های روغن آن را اسپری کنید. اجازه دهید 5 دقیقه روی چربی ها بماند و سپس آن ها را با پارچه نرم و گرم پاک کرده و در مرحله بعدی نیز آن را خشک نمایید. 
 
استفاده از موم شمع
یکی از روش های پاک کردن لکه های چربی استفاه از موم شمع است. موم آب شده را به آرامی روی کاشی یا سرامیک پشت اجاق گاز بزنید و سپس به سرعت و قبل از اینکه خیلی خشک شود آن را پاک کنید. اجازه ندهید موم روی کاشی و سرامیک خیلی بچسبد و تنها خشک شدن آن کافی است، چون ممکن است نتوانید آن را به راحتی پاک کنید. 
استفاده از آب برنج
آب برنج مادامی که گرم است یک روش بسیار مناسب و مقرون به صرفه برای پاک کردن لکه های چربی از روی دیوار است. آب برنج را روی اجاق گاز و دیوارهای اطراف آن بریزید و اجازه دهید کمی خشک شود و سپس آن را با یک دستمال پاک کنید. این روش می تواند شما را از شر لکه های چرب راحت کند. 
استفاده از پاک کننده صنعتی
یکی از بهترین و آسان ترین روش پاک کردن لکه های چربی و روغن استفاده از مواد صنعتی است این مواد برای پاک کردن این لکه ها تولید شده اند و معمولا قدرت لازم را برای پاک کردن این لکه دارند. اما مهمترین نکته این است که حتما در زمان استفاده از این مواد باید نکات ایمنی که روی آن ها نوشته شده است را به دقت رعایت کنید. 
استفاده از لیمو و جوش شیرین
جوش شیرین به تنها قدرت پاک کنندگی بالایی دارد و همراه شدن آن با مواد اسیدی مانند لیمو می تواند اثر آن را بیشتر کند. لیمو نیز مانند سرکه سفی می تواند کمک کند که قدرت پاک کنندگی جوش شیرین بیشتر شود.
  
استفاده از آب داغ
آب داغ می تواند اغلب لکه های چربی تازه که خیلی خشک نشده اند را پاک کند. البته شما می توانید از آب داغ که بخار می کند و از بخار آب برای پاک کردن لکه های قدیمی نیز استفاده کنید، اما این روش خطرناک است و حتما باید در زمان استفاده از آن بسیار احتیاط کنید. اگر فرزند کوچکی که در دست و پا است را در خانه دارید، دور این روش را خط بزنید. 
استفاده از روغن گیاهی
استفاده از روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن ذرت و غیره روش مناسبی برای از بین بردن لکه های چربی است. کمی از این روغن ها را روی لکه ها بریزید و بعد از چند ثانیه آن را با پارچه نرم و گرم پاک کنید. خواهدی دید چطور دیوار شما از انواع لکه ها تمیز خواهد شد. 
نمک برای پاک کردن لکه های چربی
نمک ها را روی لکه های روغن و چربی بمالید و اجازه دهید کمی خیس بخورد و سپس کمی محلول بوراکس یا سرکه روی آن بریزید و سپس با همان پارچه به درد بخور دیوار و سطوح را پاک کنید. مخلوط کردن نمک با الکل به نسبت یک به چهار نیز می تواند به پاک کردن لکه های روغنی کمک کند. 
بوراکس 
این ماده نیز برای از بین بردن لکه های روغنی و چربی از روی دیوار آشپزخانه بسیار مفید است. خمیر بوراکس با کمی عصاره لیمو درست کنید و روی لکه های چربی بکشید و سپس به آرامی آن را پاک کنید. 

روغن زیتون برای سطوح فلزی 
برای برق انداختن و جلا دادن سطوح فلزی می توانید از روغن زیتون استفاده کنید. یک پنبه را به روغن زیتون آغشته کنید و روی سطوح فلزی بکشید. جلادهنده سطوح فلزی موجود است اما روغن زیتون معمولا همیشه در دسترس بوده و استفاده از آن به صرفه است. 
پاک کردن اثر انگشت روی فلزات 
برای پاک کردن اثر انگشت از روی سطوح فلزی کافی است از محلول های غیر کلریدی استفده کنید تا اثر انگشت به خوبی از بین برود. 
 
همراه با گارانتی معتبر
برای مشتریان ساکن تهران
تا ۷روز پس از دریافت
تماس
loading