tel
اولین و بزرگترین تولید کننده دسته‌های فلزی تی و جارو در ایران، تولید کننده انواع لوازم نظافتی و الیاف منوفیلامنت

iconبهترین روش شستشوی تی نخی

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
شستشوی تی نخی به دلیل داشتن نخ ها و رشته های بسیار بلند و توپر که آلودگی و میکروب ها به یکی از دغدغه های افراد تبدیل شده است. معمولا برای شستشوی این نوع تی های نخی زمان زیادی را هدر می دهیم. تی نخی یا تی رشته ای کاربردهای فراوانی دارد و از آن برای تمیز کردن مغازه ها، فروشگاه ها، ادارات، اماکن عمومی و بهداشتی، منازل، پارکینگ ها و غیره استفاده می شود.
 
مزایا و معایب تی نخی 
از مهمترین مزایای استفاده از این نوع تی ها می توان به قیمت مناسب آن ها، کاربردی بودن در جذب آب و گل می توان اشاره کرد. این نوع تی به دلیل آنکه می تواند به خوبی گل و لای را به خود جذب کند، کاربرد زیادی در اماکن عمومی دارد. 
معایب این تی اما می توانند شما را از استفاده از این نوع تی پشیمان کند. تمیز کردن سخت تی رشته ای یا تی نخی و خشک و ضدعفونی کردن آن بسیار کار مشکلی به نظر می آید. اما شما می توانید با مطالعه این مقاله روش درست تمیز کردن این نوع تی ها را یاد بگیرید. تی های نخی وسیله ای مناسبی برای تمیز کردن زمین های ناهموار نیست و اغلب از انواع تی برای تمیز کردن سطوحی صاف و هموار مانند کاشی سرامیک و پارکت ها استفاده می شود.

اهمیت شستشوی درست تی نخی
از آنجا که تی نخی یا رشته ای دارای رشته های بلندی است که در زمان استفاده و خیس شدن گاهی به هم می چسبند، آلودگی ها در لا به لای آن ها پنهان می شوند و تمیز کردن این نوع تی ها را سخت می کند. تمیز نکردن تی نخی به روش اصولی می تواند باعث باقی ماندن انواع میکروب ها در لابه لای این نخ ها شود و در نهایت شما در زمان نظافت به جای ضدعفونی کردن سطوح، روی سطوح انواع میکروب ها را باقی بگذارید. میکروب های چسبیده به تی با خود انواع مریضی ها را منتقل کرده و سلامتی شما و تمام افرادی که در آن مکان تردد دارند را به خطر خواهد انداخت.
 
روش سنتی تمیز کردن تی نخی
در گذشته برای تمیز کردن تی آن ار در زیر شیر آب گرفته و با پا یا دست آن را آنقدر چنگ می زدند تا به خوبی تمیز شود. گاهی در پروسه تمیز کردن از مواد شوینده نیز استفاده می شد. اما این روش معایب بسیاری دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم. 
•    هدر رفت بالای آب: با باز ماندن آب برای ساعت ها شما باعث اسراف در مصرف آب برای تمیز کردن تی خواهید شد. 
•    اتلاف وقت: تی به روش سنتی بین 5 الی 10 دقیقه زمان می برد ولی در روش های امروزی و مکانیزه در کمتر از یک دقیقه تی تمیز می شود.
•    نظافت کمتر: در روش سنتی تی به خوبی فشرده نمی شود و آب کثیف به خوبی خارج نمی شود.

روش مکانیزه تمیز کردن تی نخی 
دستگاه های تی شوی صنعتی  که امروزه در اغلب اماکن عمومی استفاده می شود دارای چرخ بوده و شما می توانید به راحتی آن را به مکان های مختلف ببرید و دیگر نیازی نیست که تی را به مکان دیگری برای شستشو ببرید. استفده از تی شوی صنعتی دارای مزایای زیادی است که به برخی از آن ها اشاره می کنیم. 
•    با استفاده از تی شوی های صنعتی مصرف آب در 80 درصد کاهش می یابد. 
•    زمان شستشو در این روش حداکثر 30 ثانیه خواهد بود. 
•    به دلیل داشتن پرس آبگیر، آب کثیف به طور کامل از تی خارج می شود. 
•    استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی کننده برای تمیز کردن بهتر تی نخی یا رشته ای
 
بهترین روش تمیز کردن تی نخی در خانه
اگر شما از تی نخی در خانه یا شرکت های کوچک استفاده می کنید و قصد خرید تی شوی صنعتی را ندارید یا خرید این تی شوی برای شما به صرفه نیست، می توانید به روشی آسان تر و جایگزین روش سنتی، تی نخی را شستشو دهید. 
 
در این روش یک ظرف را پر از آب گرم نموده و داخل آن کمی وایتکس اضافه کنیم. تی نخی را حدود یک ساعت داخل آن قرار دهید تا به خوبی رنگ آن سفید شده و اغلب میکروب ها از بین بروند. همان طور که می دانید مایع سفید کننده دارای خاصیت ضدعفونی کننده دارد و با گذشت این زمان انواع میکروب های ریز و درشت از بین خواهند رفت. بعد از یک ساعت تی را خارج کرده و با آب شستشوی دهیم و در نهایت آن را آویزان کرده تا به خوبی خشک شود. 
اگر برای شما مقدور است آن را در مقابل آفتاب آویزان کنید تا هم به خوبی خشک شود و هم آفتاب کار ضدعفونی کردن را کامل کند. خشک کردن و آویزان کردن تی نخی به جهت جلوگیری از پوسیدگی و بوگرفتن الیاف نخ اهمیت ویژه ای دارد و حتما این مرحله را جدی بگیرید. 

تمیز کردن تی نخی و رشته ای رویال پلاس
تی نخی یا تی رشته ای رویال پلاس از الیاف درجه یک نخی تولید شده است و همین موضوع کمک می کند که تمیز کردن آن آسان تر باشد. اگر به روش هایی که در بالا برای شما توضیح دادیم تی نخی را شستشو دهید می توانید از یک تی نخی رویال پلاس برای سال ها استفاده کنید. جنس مرغوب و درجه یک الیاف نخ این نوع تی ها و همچنین دسته های تی فلزی بسیار مرغوب است که عمر مفید این تی را بسیار افزایش می دهد و خرید آن ها را مقرون به صرفه می سازد. 

 
همراه با گارانتی معتبر
برای مشتریان ساکن تهران
تا ۷روز پس از دریافت
تماس
loading