tel
اولین و بزرگترین تولید کننده دسته‌های فلزی تی و جارو در ایران، تولید کننده انواع لوازم نظافتی و الیاف منوفیلامنت

iconچکار کنیم سطل زباله بو نگیره

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
شما هم از دست بوی بد سطل زباله خسته شده اید و هر چه زود به زود پلاستیک آن را عوض می کنید هنوز هم سطل آشغال بو می دهد. گاهی بوی سطل زباله ماندگار می شود و حتی با تغییر سریع پلاستیک آن هم نمی توان آن بوی ماندگار را از بین برد. برای از بین بردن بوی سطل زباله در این مقاله ترفندهایی ارائه شده است که شما را به خواندن آن ها دعوت می کنیم.
 علت بوی ماندگار زباله ها شیرابه ای است که با ماندن در سطل بوی نامطبوعی ایجاد می کند. گاهی سطل آشغال خیلی پر نشده است و برای صرفه جویی در مصرف پلاستیک نمی توان آن ها را بیرون برد، در چنین مواقعی نیز راهکارهایی که در این مقاله ارائه می کنیم می تواند به کمکتان بیاید.

یک شاخه نعناع
نعناع به دلیل بوی خوش به عنوان خوش بوکننده در مکان های مختلفی استفاده می شود. شما می توانید یک شاخه نعناع را در انتهای سطل قرار دهید تا از بو گرفتن سطل زباله جلوگیری کند.

پوست لیموترش
یکی دیگر از ترفندها استفاده از پوست مرکبات از جمله لیموترش است. شما می توانید پوست لیموترش را بگیرید و اجازه دهید کاملا خشک شود و سپس در انتهای سطل آشغال آن ها را قرار دهید تا بوی بد سطل زباله را از بین ببرد.
 
سرکه 
یکی دیگر از روش ها که می توانید برای تمیز کردن و همچنین از بین بردن بوی بد سطل آشغال استفاده کنید، شستشوی سطل با آب و سرکه است. سه فنجان مخلوط آب و سرکه تهیه کنید و در داخل سطل بریزید و اجازه دهید یک ساعتی درون سطل بماند. پس از یک ساعت مواد درون سطل را دور ریخته و اجازه دهید سطل تا ۲۴ ساعت خشک شود تا بوی بد آن کاملا از بین رود.

پنبه روغنی
از روش های دیگر استفاده از یک پنبه آغشته به روغن  است. پنبه را درون سطل بگذارید و هفته ای یک بار آن را عوض کنید. 


استفاده از جوش شیرین
یکی از راحت ترین و بهترین روش ها برای جلوگیری از بوی بد سطل استفاده‌ از یک قاشق پودر جوش شیرین سطل است. هفته ای یک بار سطل را بشویید و کمی جوش شیرین درون آن بپاشید چند روزنامه روی آن قرار دهید تا شیرآبه ها را جدب کند و سپس پلاستیک زباله را بگذارید.
 
شستشو با وایتکس
بوی بد سطل زباله بعد از مدتی دیگر به وسیله شستشو سریع از بین نمی رود و برای از بین بردن آن نیاز است که از ترفندهای مختلفی استفاده شود. اما یکی از راحت ترین و در دسترس ترین روش های مورد استفاده برای از بین بردن بوی بد سطل زباله استفاده از وایتکس است. اگر شما سطل آشغال منزل خود را تنها هفته ای یک بار با وایتکس شستشو دهید و اجازه دهید چند ساعتی خشک شود، هیچ گاه بوی نامطبوع نمی گیرد. 

تفکیک زباله
از آنجا که کاغذ و پلاستیک وقتی بوی بد می گیرند به راحتی بوی آن ها از بین نمی رود، تفکیک نکردن زباله ها، بوی نامطبوعی را در منزل ایجاد می کند. آشغال های خشک بو را به خود می گیرند و این بود در آشپزخانه شما پخش می شود. با تفکیک زباله ها و استفاده از پلاستیک کوچک تری برای زباله های تر می توانید زود به زود آشغال های تر را از خانه دور بریزید و از پخش بوی نامطبوع زباله ها در خانه جلوگیری کنید. 

دانه های قهوه
دانه های قهوه بوی بسیار مطبوعی دارند و مهمترین ویژگی آن ها جذب بوی بد محیط است. شما می توانید در انتهای سطل زباله یک کیسه قهوه یا دانه های قهوه قرار دهید. این دانه ها می‌توانند به سرعت بوی بد سطل آشغال را از بین ببرند.
 
ورق خشک کن
یکی از روش های مورد استفاه برای از بین بردن بوی سطل آشغال استفاده از ورق خشک کن است. از ورق خشک کن های قدیمی نیز می توان برای این کار استفاده کرد. چند عدد از این ورق ها را در درون سطل آشغال قرار دهید و هفته ای یک بار آن ها را عوض کنید. 

سخن پایانی 
به این ترتیب در این متن با چند ترفند برای از بین بردن بوی نامطبوع و ماندگار سطل زباله آشنا شدید. این روش ها با استفاده از تجارب افراد مختلف مورد تایید قرار گرفته است و ما تلاش کردیم مجموعی از ترفندهای کاربردی که افراد زیادی در سرتاسر دنیا استفاده کرده اند را به شما معرفی کنیم .هر یک از این روش ها در دسترس بود استفاده کنید و از شر بوی بد سطل آشغال در خانه و آشپزخانه راحت شوید. حتما امتحان کنید و نظرتان را در سایت با ما به اشتراک بگذارید.

 
همراه با گارانتی معتبر
برای مشتریان ساکن تهران
تا ۷روز پس از دریافت
تماس
loading